Friday, May 8, 2009

p mana sem ni slay?


slay, kemana cuti nnti?

pertanyaan yang seringkali diajukan kepada ku lebih2 lagi apabila tiba musim cuti...dan buat pertama kalinya, aku x balik ke sandakan cuti ni.

perkara pertama yang menghalang aku balik adalah intersesi. aku perlu belajar time cuti ni. ish3..sabar ja la.. itulah halangan paling besar.namun, aku tidak ambil pusing sangat. aku yakin aku ke sini mmg untuk menuntut ilmu. jadi setakat tak balik tu, bukan perkara besar la...


kenapa mahu balik?

jenguk mak ayah. itu yg paling penting. jika mana kita masih berkesempatan berbudi kepada mereka, lakukanlah. jangan buang masa, kerana ini mungkin peluang terakhir kita bersama mereka. sapa tau??


mau berprogram di kawasan. kamu tak teringin ka balik berprogram? tanya sahabat2 ku ketika kami berbincang ttg anak2 borneo di satu petang. sapa tak teringin. itulah yang dirindu ketika berjauhan begini.itulah yang dinanti2 sebenarnya.namun, apakan daya. Allah mentakdirkan aku tidak ada di sabah bersama adik2 di bukit garam nnti. kepada yang akan berprogram di sana, selamat berprogram!


mau balik tgk kampung halaman. juga merupakan acara tidak rasmi ku kalau pulang ke kampung. mahu tau semua ttg isu2 semasa. maklumlah, hal2 kecil xkan masuk paper kan. ttg pembangunan, masalah sosial, trend terbaru dan semua yang baru. jgn lupa juga jenguk2 saudara mara d kg. mana tau bertambah lagi ahli keluarga..


apapun, selamat menuntut ilmu bagi yang menuntut ilmu, selamat balik kg utk yang akan balik dan selamat berprogram utk yg akan berprogram. ingat, walau di bumi mana kita berada kita adalah HAMBANYA... lakukan kewajipan kita setakat yang termampu dan berdoa kepadaNya semoga hidup kita akan terus dalam keredhaan. insya Allah..

No comments: