Friday, May 8, 2009

Langkawi, here we come!!


CD Motel


Map of Langkawi...
kami di langkawi

pantai yang mendamaikan jiwa



underwater world langkawi


our dinner


ikan yang sedap + mahal:-)


feri ke langkawi


best view!

satu lagi tempat percutian yg paling famous di Malaysia-Langkawi. Tapi kali ini aku lebih suka membicarakan melalui pengalaman ku sendiri.
Pada 6hb yang lalu aku ke langkawi ngan sahabatku, asti@ bola. Edisi terjah sebenarnya. pergi tak plan pun awal2. tau2, dah sampai langkawi. Kami berdua habis exam pada 6hb tu dan bergegas terus ke langkawi. Ada misi sebenarnya selain drpd p honeymoon.he...kami bergerak dr kampus kul 1 ptg. tersalah tempat pula tu..patutnya if mau ke kuala kedah, turun d pekan rabu, amik bus dr c2. tapi oleh kerana kami berdua ini x tau apa2, peta pun lupa bw, terpakda berpatah bali dr shahab ke pekan rabu. alhamdulillah, bus yang ditunggu telah tiba. sampai ke kuala kedah, amik tiket feri yang berharga rm23.00 dan berlepas kul 3.3.0 ptg. alhamdulillah, ombak tenang gak. if x, mmg mabuk la jawabnya...
sampai ke langkawi lebih kurang kul 6 lebih. masih terang lagi.. kami berkenalan dengan pemilik CD Motel, Che Di yang ramah mesra dan penuh dengan informasi, beserta dengan keluarganya. Che Di adalah salah seorang pengusaha melayu di Langkawi. Cd Motel menyediakan motel yang murah dan selesa. (P tgk wwwcdmotel.blogspot.com utk keterangan lnjut!). Oh ya, sebelum terlupa, watak penting dalam perjalanan kami adalah En Ali yang mengambil, menghantar dan membawa kami menjelajah langkawi. terima kasih daun keladi! walaupun hanya semalaman berada di langkawi,namun pengalaman yang ada sgt menyeronokkan. di tambah pula dengan keselesaan tempat tinggal kami! fuh...mmg x sia2 perjalanan.

kami dok di pantai chenang yang mempunyai tempat menarik seperti langkawi underwater world. kami sempat juga menikmati susasana malam di langkawi yang sememangnya meriah! bertemankan ikan masak 3 rasa, milo ais dan kepekatan malam, makan pula di tepi pantai, mmg terasa indah perjalanan kami! sok paginya kami bercadang mahu p tgk matahari terbit. tunggu punya tunggu rupanya matahari terbit tempat lain. xpa, yang penting dapat p tgk keindahan pantai dan lautan ciptaan Allah Yang Maha Esa. mmg indah..pantai yang menganjur, pasir yang putih, pokok kelapa yang melambai2 ditambah pula dengan deruan ombak memecah pantai..xda ungkapan yang bisa menggambarkan semua ini..subhanallah!

tepat kul 12,30 kami beransur pulang. en Ali dtg mengambil kami. sebelum itu, kami diberi buah tangan buah mannga oleh isteri En Che Di yang peramah. Selamat tinggal, terima kasih daun keladi! kami kemudiannya di bw berjalan2 ke awana porto malai, merupakan salah satu tempat ekslusif yang terdapat di langkawi. merupakan salah satu tempat terpenting untuk Lima langkawi yang diadakan 2 tahun sekali. wonderful sea view! Hebat ciptaan Allah.

kami kemudiannya di bwa ke kedai Haji Ismail Group utk p beli benda penting di Langkawi-COKLAT!. mmg murah la coklat di sini berbanding kedai lain. banyak gak borong coklat..sedap plak tu..kami bertolak balik ke kuala kedah kul 1.30 ptg.. kali ini, perjalanan lebih mendamaikan, tidak seperi kali 1st yang sempit! feri penumpang yang sama namun kedudukan dan situasi yang berbeza. kali ini lebih selesa! alhamdulillah...sampai ke kuala kedah kul 3 ptg, p pekan rabu, shahab dan last, sampai di kaci kul 6 ptg. Berakhir perjalanan kami..walaupun penat, namun menyeronokkan..nanti kita p ramai2 ya...



















No comments: