Friday, May 1, 2009

rAdix FrieD chiCken-A.sTar...



salam...nak berkongsi crita rehlah ngan kak jra di RFC...
cerita bermula apabila aku dapat mesej -"sapa yang nak mkn2 rfc sok ble la p ramai2 ngan kak jra lpas zhor".wah, sukanya.lama dah x p merasa RFC....
Al-kisahnya, maka plan la mau p makan ni... pastu, alih2 dpt tau hanya aku ngan kak jra ja dpt p.huhuh...sedihnya,fikir ble la meggempakkan RFC tu. tapi hajat x kesampaian. yang itu ok lagi...tungu punya tunggu bus, (hampir 2 jam juga tu menunggu), bus pun tiba.. lebih kurang 4 lebih sampai a.star. meneruskan perjalanan p RFC yang x jauh mana dr shahab perdana tu, p la kami 2 orang ni memesn makanan-chicken delight A, wadges, cola radix ngan koko radix and total RM24.90 campur tax. so far so good kan?...pas tu p la cari tempat yang strategik, tepi tingkap la tu..crita punya cerita, makan punya makan (jauh ba kami p makan ari tu. dr sintok p alor star!) kul 5 lebih p la kuar. b4 tu pesan lagi untuk makan malam-burger(diet seimbang btul!)...pas solat asar, cadangla mau balik tapi bus xda.(tiada lagi bus. ish3..).tunggu la kunun yang jalan pasa mghrib. b4 tu p round2 shahab tu dulu..time maghrib ada la sebiji bas tu jalan..tertinggal juga coz solat.apala nasib ari ni..alih2 dapat naik bus yang kul 8 lbh and the important thing, bus tu x masuk kolej ku. sedihnya juga:-(...terpaksa la bermalam di bilik orang..ari ni baru dapat menjejakkan kaki balik ke bilik:-)...

jauh betul perjalanan kami berdua kelmarin. mmg aku pun x sangka akan jadi begitu. selalunya bus ada gak dr kolej ku kuar p alor star kul 1 lebih..ari tu xda pula dia..pas tu plak hanya kami berdua. itu yang penting!..sahabat yg lain ada exam soknya(ari ni lah-2hb) so x mau la kuar ngan kami.apapun, jumpa dah kami ngan RFC yang diidam-idamkan untuk beberapa lami ni. dan untu pengetahuan RFC setakat ini hanya ada di kedah ja ya.. di sabah belum ada lagi. nanti kali..

cumanya mungkin sebagai pelanggan ada beberapa perkara yang mau disuarakan:
# backround di dalam premis ok cuma mungkin perlu ada ayat2 quran atau something yang menunjukkan kita akan sentiasa ingat Allah hatta ketika dalam premis francais. ini yang aku nmpak, bckround dinding2 cuma ada produk2 radix. x salah tapi lan bagus if ada di tampal2 ka tazkirah2 ka, hadis2 Nabi ka..coz ada juga couple2 yang dtg. kebetulan semalam ada orang2 cina yang datang. ha, kan idea yang bagus ni..

# pasang la kot apa2 zikir ka, nasyid ka d premis ni. ada speaker but sunyi sepi ja..muzik ni kadang2 ble pengaruhi orang. jadi makan pun ble la rasa relaks skit.

# ada certain makanan yang macam mahal- radix coco rm 3.50 sama ngan wadges. mmg sedap but lagi sedap kalau murah sedikit.

tu ja la kot. but the good thing about this premis is:
+ ada wifi
+ makanan sedap
+ halal
+ semua pekerja tutp aurat
+ tempat strategik -dekt ngan stesen bus.



buat sahabat2 ku yang x dapat ikut sama,nnti kita p serbu lagi tu RFC..makan RFC b4 balik sabah ya!

No comments: