Thursday, July 30, 2009

ROADSHOW MARSIS






alhamdulillah, pada kesempatan yang ALLAH berikan, pada 25hb yang lalu, beberapa orang MT MARSIS pusat telah turun padang-datang ke kampus sebagai salah satu aktiviti wajib MARSIS.




Walaupun tidak ramai yang datang, namun ia tetap tidak menganggu tentatif yang dijadualkan walaupun lambat sedikit bermula daripada yang sepatutnya..




syukran jazilan ana ucapkan selaku wakil Marsis cawangan kepada 2 orang MT marsis yang sudi datang ke kampus kami yang jauh di ceruk kedah.huhuh..terima kasih kak nur dan kak rina, ana ucapkan takziah kepada seorang sahabat muslimin yang sepatutnya sama2 hadir ke program ini namun ditakdirkan Allah mengalami gangguan di saat akhir dan tidak dapat meneruskan perjalanan ke kampus kami..namun, ana selaku wakil mengucapkan setinggi2 ucapan terima kasih kepada semua yang terlibat dengan program ini..semoga ia akan dapat menjadi titik tolak kepada kita untuk terus menggerakkan dakwah untuk adik2 borneo di kampus kita..insya Allah...








antara aktiviti yang kami jalankan dalam lebih kurang 4 jam itu adalah sesi taaruf, pembentangan laporan cawangan, pembentangan setiap lajnah marsis pusat, Q&A, slot khas-tarbiah, dan pengisian borang ahli dan ubm..alhamdulilah, semua berjalan lancar..








ana sedikit teruja apabila memandang antara aktiviti yang bakal dijalankan marsis tahun ini, yang ana rasakan-bertuahnya adik2 borneo kerana ada orang yang sanggup membuat program berbentuk kerohanian untuk mereka di kampus. sungguh!..bersyukur la kita kerana ALLAH mencampakkan sedikit hidayahNya untuk kita sedar bahawa ISLAM harus seiring dengan kehidupan kita..








program yang terdekat adalah program ijtima bulan ogos nanti dan yang paling grand-IJAB (ijtima aidilfitri borneo)-khusus untuk student sbh srwk yang tidak balik beraya cuti ni..huhuh....




semoga kita diberi peluang untuk bersama-sama dalam program ini...











No comments: