Tuesday, July 21, 2009

Di mana ya?

assalamualaikum wbt...

minta maaf banyak2 kerana telah lama tidak mengupdate blog ini...terasa macam sibuk betul ni sem(macam aku sorang ja yang sibuk!)...tetapi itulah bebanan tugas yang aku perlu tanggung untuk semester ini..semuanya datang secara serentak dan tidak aku duga sama sekali..sungguh!



ari tu aku ada terdengar seorang pernah berkata'kita tidak perlu meminta2 jawatan, tapi jika itu sudah ditakdirkan kita berada di situasi tersebut, we have to do the best!...insya Allah,aku cuba buat yang terbaik...kita dan Allah sama2 merancang, namun perlu diingat bahawa perancanganNya lebih berkuasa mengatasi segala2nya kerana Dia Maha Mengetahui..tahu apa yang kita perlukan...

ari ni aku p daftar pratkum..aku hanya bagi tahu kakak ku bahawa aku akan daftar praktikum...binggungnya hanya Allah ja yang tau..mau buat di mana ya praktikum?itu soalan yang mengasak2 fikiranku semenjad taklimat pra pratkum ari tu..sungguh, aku x tau mau wat d mana..bukan tiada perancangan, cuma masih kabur..apa yang aku plan-aku mahu berpraktikal d semenanjung dan terus berada di sini sehingga aku mendapat segulung ijazah sarjana muda ku..kemudian, aku akan kembali ke sabah-tak mau ke semenanjung lagi..itu plan ku..namun, aku tidak dapat buat keputusan mahu ke bandar mana utk berpratkal sehinggalah masuk ke tempat pendaftran tad...

'ada juga di alor star & SP.x pa la, pratkal d kedah ja la..-macam plan ku..alhamdulillah,berjalan lancar..aku mengambil keputusan utnk menjalani praktikal di bumi kedah ini..aku pun x tau kenapa rasa berat hati mahu pilih tempat lain..di sabah lagi la..tiada hati ku mau pratkal di sabah...bukan mahu buang negeri sendiri, namun aku masih merasakan aku masih mahu berada di bumi smenanjung ini..mungkin ada hikmahnya..aku menanti janjiNya...

'slay,lepas study ni mau wat apa?'soalan yang biasa diajukan..masalahnya, ia soalan subjektif, bukan objektif.kalau mcq tadi, x pa jua..huhuhu...aku pun ckpla, mungkin mau amik master.insyaAllah..tiba2 soalan yang kedua muncul-tak khwin ka lpas stdy?aku terasa macam mau pitam!huhuhu...bukan tiada dalam perancangan, namun belum sampai ke tahap itu.aku cuma cakap, insya Allah, sampai jodoh..tunggu ja la ya..aku pun tak tau nak habaq lagu mana..

buat yang terbaik..jika kita sudah ditaklifkan untuk memegang sesuatu jawatan atau tugasan di dalam sesebuah gerak kerja, jadikan ia sebagai medan kita untuk belajar..learn something..belajar untuk bekerja di dalam kumpulan, belajar untuk menerima pandangan orang lain dan yang paling penting, belajar untuk membahagikan masa dengan baikk...semua orang memiliki 24 jam sehari..tiada request mau minta lebih...do our best, insya Allah kita akan dapat yang terbaik...paling penting, letakkan kebergantungan kita hanya kepada kuasa YANG MAHA ESA...peringatan buat diriku sndiri...

selamat menjalani minggu2 kuliah yang semakin mencabar..semoga sahabat semua dapat menempuh segala halangan yang datang dengan hati dan akal yang lapang..la tahzan.

wasalam...

No comments: