Thursday, August 13, 2009

terus maju ke hadapan!

apa yang penting, kuatkan azam dan betulkan niat!

itu yang perlu ditekankan dalam setiap diri seorang yang bergelar PELAJAR.
jika anda ingin mencapai keputusan yang cemerlang, anda perlu menjadi cemerlang dan segala yang anda buat perlu cemerlang.

sasarkan tujuan kita ke langit, tapi jika hanya sampai ke awan, itu sudah cukup baik dari terhempas jatuh ke bumi!

apa ba ni slay yang kau cakap ni?

be an excellent student!-tajuknya sebenarnya...

ramai yang kecundang apabila memasuki ipt. di sekolah dulu siapa dak kenal dia-best student beb! balik2 ja namanya yang naik ke pentas amik trofi-pelajar terbaik..alih2, dapat masuk universiti.hebatnya!...kehidupan diteruskan namun akhirnya, kejayaan yang diharapkan tidak menjadi..di mana silapnya?'aku dulu rajinnya study, duduk di lib 2 3 jam. aku dulu selalu ja jumpa cgu kalau x paham.dulu pun aku suka buat latihan.selalu baca buku, ajar kawan yang dak paham..tapi aku di sini(universiti), semua benda tu dah x berlaku..aku lalai dalam pelajaran, aku suka keluar malam lepak di cafe ngan kawan2 ku yang lain. asgment pun aku wat suka2 ja, esok antar malam tu dak tidur malam la aku membuatnya...ulangkaji pun aku jarang..apa sudah jadi ni sebenarnya?sapa yang silap?

ask urself!

selamat meneruskan perjuangan. ingat, sesiapa pun ble masuk u, sesiapa pun ble dapat skroll time ijazah nnti namun apa yang membezakan kita adalah usaha!

agi idup agi ngelaban!-pepatah sarawak

salam perjuangan!!!

No comments: