Sunday, April 5, 2009

kakak ku sayang...






'siah,tertinggal aku flight'...
terkedu aku seketika di kala kakakku yang sudah lebih kurang 3 thn x balik ke bumi sabah memberitahu bahawa dia tertinggal flight! ya Allah.x pernah aku terbyg!
dah la cuti dapat apply seminggu ja..ari jumaat dah kena balik semula ke semenanjung..alih2 ter'miss' plak flight..kalau setakat bus ekspress tu ble lagi la di kejar.ini pula...yg terbang terus ke awan biru...sedih juga aku dengar dia menceritakan detik2 ketinggalan flight tu...awal juga p lcct but,i dont know how its happen..sent mesej ckp 'aku dah d lcct.doakan aku slamt p slamt balik'..tgk jam kul 6.08 minit pagi, ari jumaat.flight kul 7..alhamdulillah..awal juga..alih2,kul 7 plak ada call dr dia-aik,ble call d flight?aku bertanya seorang diri..

rupanya tertinggal flight!ish2...oleh krana cuti still cuti,dia pun p la umah kuarga angkat d melaka...nasb baik plak macik kwn dia sudi pnjamkan kad kredit utk kakak ku sorang ni untuk beli tiket balik keesokan ari nya..(sabtu)-coz x ble guna maybank2u if tempah penerbangan sehari...so,balik la juga...walaupun sepatutnya awal sehari,tp alhamdulillah...dapat jua mama ku tgk anak dara nya sorang tu jejak kaki di umah setelah sekian lama menuntut ilmu dan mencari rezeki di tempat org...

-sampai dah aku di rumah
alhamdulillah...dapt gak mesej dr dia.slamat gak sampai..
aku terpaksa membahagikan fokus ku kepada perkara lain 2 hari tersebut kerana aku mengikuti bengkel kemahiran..dalam pada aku berprogram,aku terfikir juga akan keadaan kakak ku..nasib baik semuanya dipermudahkan...alhamdulillah...


#macam2 dugaan yang kita kena hadapi dlm hidup ini...amik pengajaran dengan apa yang terjadi dengan orang di sekeliling kita kerana tidak mustahil semua itu berlaku terhadap kita...sekadar peringatan.

No comments: